2020. jan 29.

Álláskeresés közben dolgozz otthonról!

írta: HomeOfficeHungary
Álláskeresés közben dolgozz otthonról!

Nagyobb önbizalmad és több pénzed lesz!

 

Egyszer az egyik unokanővérem azt mondta, hogy a probléma nem a munkakeresésnél van, hanem miután felvettek. Nem értettem, mire gondol, mert 21 évesen meg voltam őrülve egy menő gyakornoki pozícióért és naívan azt gondoltam, hogy ha sikerül felvetetni magam onnantól minden simán megy. És veled mi a helyzet?

Régóta próbálsz elhelyezkedni? Végeztél az egyetemen és nincs még 20 év munkatapasztalatod? Szeretném ha tudnád, együtt érzek veled. Kezdőként nem könnyű megfelelni a munkaerőpiac elvárásainak. Én úgy látom, érdemes több céget és pozíciót kipróbálni, ahhoz, hogy tudd mire van szükséged. Ha nem is tudod, mi az amit szeretnél, azt mindenképpen tudni fogod, mi az amit nem.

Én is megtapasztaltam, milyen hónapokig munkát keresni. Rengetegszer választ sem kaptam a jelentkezésemre,  sokszor felhívtak telefonon, de utána többször nem hallottam a cégről. Rengeteg első interjúm volt, ahol az esetek többségében kedvesek voltak és mosolyogva váltunk el egymástól az ismerős szöveggel, hogy majd jelentkezünk. De nem jelentkeztek.

Minél több céghez pályáztam, annál kétségbeesettebb és letargikusabb lettem. Lejjebb adtam az igényeimet és amikor végre nagy nehezen valahová felvettek, örültem, hogy élek. Nem mertem ellentmondani és legfőképp nem mertem kiállni magamért. Az önértékelésem és az önbizalmam mélyen volt én pedig még mélyebben. Valójában semmit sem jó így kezdeni, de új munkát semmiképpen.

otthonrol_dolgozik.JPG

Ma már másképp csinálnám. Az álláskeresés hónapjaiban körülnéznék az interneten, és keresnék valami alkalmi munkát, egy rövid távú lehetőséget. Ha ugyanis elvállalsz egy projektet, vagy egyéb alkalmi munkát, megmarad az önbizalmad, tudsz miről mesélni az állásinterjún és nem érzed úgy, hogy az első adandó munkalehetőséget meg kell ragadnod. Az anyagi tartalékaid sem merülnek le, így nyugodtan hátradőlhetsz és agyalhatsz egy kicsit. Ha több önbizalmad lesz,

  • akkor magabiztosabban tárgyalsz a béredről,
  • nagyobb valószínűséggel kérdezel rá, hogy ugye a rugalmas munkavégzés az azt jelenti, hogy senki nem szól bele, hogy 9:00-re vagy 9:20-ra érsz be?
  • talán el mered mondani a legelején, hogy miben szeretnél fejlődni,
  • őszintébb és bátrabb leszel,

és ezzel megnő az esélyed, hogy a számodra megfelelő pozíciót nyerd el.

Miközben gazdagodik a tapasztalataid köre, a kapcsolati hálód épül és mindezzel még pénzt is keresel :)

Az unokanővéremnek pedig igaza volt. Az interjú, amin azt hittem nem fogok sosem túljutni, semmi nem volt ahhoz képest, amit a munkaerőpiac tartogatott számomra. Még sosem vallottam be neki, mert az a fantáziám, hogy egy vállrándítással lerendezne. Valószínűleg nem is emlékszik a beszélgetésünkre. És végső soron ez nekem fontos. Az én életemre tudtán kívül hatalmas hatást gyakorolt.

A Home Office Hungary csapata. :)
https://www.facebook.com/homeofficehungary/

 

Szólj hozzá