2020. jan 21.

Nálam a home office a nyerő!

írta: HomeOfficeHungary
Nálam a home office a nyerő!

Céges Juttatások

Már megint csörög az ébresztőm. Nem rémlik, hogy beállítottam volna. Talán még álmodok. Valószínűleg az ágy végében van a telefonom, de most olyan mintha 5 km messze lenne. Sebaj, odakászálódok és lenyomom. De akárhogy nyomkodom, csak nem akarja abbahagyni. Meglepődve konstatálom, hogy nem állítottam ébresztőt. Most hihetetlen büszke vagyok magamra, már kezdtem volna az önostorozást, hogy megint saját magam ellensége vagyok, de rájövök, hogy nem is, mert ez egy bejövő hívás.

nyero3.JPG

Én: Halló

Ismeretlen szám: Halló. Jó napot kívánok az XY munkaerőközvetítőtől telefonálok, egy állással kapcsolatban keresem. Aktuális most az álláskeresése? Valamint hallom nagyon fiatalos a hangja, tegeződhetünk? Tudunk most beszélni, alkalmas egy 10 percre?

Én: Nem, nem keresek állást aktívan, de szívesen meghallgatom. Igen, tegeződhetünk és igen, ráérek.

ISZ: Egy multinacionális partnercégünk számára keresünk egy önállóan dolgozni tudó, de csapatban is kiválóan ellavírozó divízió vezetőt. Nagyon fontos, hogy a jelölt ne olvadjon bele a szabályrendszerekbe és tudjon „out of box” gondolkodni lévén, hogy Magyarországon egy teljesen új szolgáltatási formát szeretne a cég bevezetni. A jelölt  legyen kreatív és inspiráló, de persze a kötöttségek betartása se jelentsen számára gondot, mert mégis csak egy multiról beszélünk.

Én: Értem. Azaz nem értem. Két embert keresnek és az egyik pozícióra hallgatnak meg engem?

ISZ: Hát öm, talán nem fogalmaztam tökéletesen. Jelenleg egy nyitott pozíciónk van.. egy divízió vezető és hát egy összetett pozícióról lenne szó, természetesen egy igen magasan kvalifikált munkatárs számára. Persze mindenkinek vannak hibái és hiányosságai csak igyekeztem leírni az ideális jelöltet a vállalat számra

Én: De hát ezek egymásnak ellentmondó tulajdonságok. Bár természetesen van az a pénz, amiért az ember skizofrén lesz, nem mondom, hogy nincs. De szerintem mesélek pár dolgok magamról gyorsan, valamint a bérezés nagyon érdekelne.

ISZ: Természetesen örömmel meghallgatnám a tapasztalatát.

Én: Az utóbbi időben szabadúszóként kisebb-nagyobb projekteken dolgozom, ezért nem keresek aktívan állást. A pozíció leírása így első hallásra szimpatikus, mert szívesen részt vennék új termék bevezetésében, viszont számomra nagyon fontos a rugalmas munkaidő. Előnyben részesítem, ha otthonról dolgozhatok és csak a legszükségesebb meetingeken kell megjelennem személyesen az irodában.

workhardfromanywhere.JPG

Forrás: https://www.instagram.com/cupsandthoughts/

ISZ: Oh, ezt a megbízónk is rugalmasan képzelte el. A törzsidő reggel 9:00 és 15:00 között van, de a napi 8 órát elvárják az irodában töltve természetesen. Ettől eltekintve azonban nagyon rugalmasak.

Én: Mármint miben rugalmasak, ha ez egy 9:00-től 17:00-ig tartó munka? Munkaidő után még nyugodtan dolgozhatok amikor és ahonnan szeretnék?

ISZ: Az első hat hónapban nagyon fontos, hogy a lehető legtöbb időt töltse a jelölt az irodában, de a későbbiekben teljesítménytől függően lehet tárgyalni a home office lehetőségéről. Amennyire én tudom havonta egy alkalmat engedélyeznek.

Én: Ez még mindig nem tűnik túl rugalmasnak, de azért meghallgatnám az ajánlatát.

ISZ: Mivel elég összetett a pozíció és sok tényezőtől függ, ezért a fizetés is sok tényezőtől függ, ezért gondoltak béren kívüli juttatásokra is. Először meg kell említenem a három havonta a bónuszként megkapható bér 20%-át, ami természetesen a próbaidő lejárta után jár, de itt valójában csak fél év után, ami annyit tesz, hogy leghamarabb kilenc hónap múlva kaphat bónuszt. Ezen felül Erzsébet utalvánnyal és csapatépítő programokkal is szolgálnak. Egy évben egyszer az egész cég egy Balatoni luxus hotelben tölt 2 éjszaká….

Én: Nagyon szépen köszönöm a lehengerlő ajánlatát, ez a lehetőség minden tekintetben igen távol áll az elképzeléseimtől, a munkaidő pedig számomra nem a rugalmas kategóriába esik. De szerintem velem van a baj, mert biztos vagyok benne, hogy nagyon sok szimpatikus jelöltnek tetszeni fog ez a konstrukció. Minden jót.

Ahogy leteszem a telefont azon töprengek, hogy ugyan velem van-e a baj vagy a világgal? Vajon túl nagyok az elvárásaim, és csak egy illúzió, hogy a vállalatok képesek megbízni a home office-ból dolgozó alkalmazottaikban? Amerikában a munkaerőpiac 43%-a valamilyen formában távmunkában dolgozik, ha ott megoldható itt miért nem?

Hiszem, hogy érdemes megfogalmaznunk igényeinket, mert a helyzetnek változnia kell. Ma lehet csak én fogalmazom meg konkrétan az elvárásaimat, holnap talán ketten leszünk. Minél több ember mer kiállni magáért és elmondani az elvárásait, értelmezhető keretek között, a munkaerőpiac annál kedvezőbb lesz, mert a cégeknek is érdeke, hogy leredukálják a fluktuációt, arra meg csak egy recept van: az elégedett munkavállaló.

Ma is sikerült relatív korán kelnem, mivel éjszakai bagoly vagyok így hajnalban vagyok a legproduktívabb. Elnyújtózom a kanapén és ölembe veszem a laptopom. Megnézem az e-maileket és elgondolkodok a mai TODO listámon. Azt hiszem mielőtt nekilátnék, írok egy cikket a boldog munkavállalóról.

Mindenkinek sikeres álláskeresést kívánunk!

A Home Office Hungary csapata,
www.facebook.com/homeofficehungary

A cikk társszerzője: Takács Magdolna
Integrál szemléletű önismereti tanácsadó
www.lelkifejlodes.hu

Szólj hozzá